Michel Verdoorn

Michel is in 2000 als zij-instromer het onderwijs ingegaan.  Zijn ervaring in de culturele sector bleek in het onderwijs een duidelijke meerwaarde te bieden. Hij werd een pionier in onderwijsvernieuwing.

Een aantal jaren later volgde hij de masteropleiding Leren & Innoveren om zich verder te professionaliseren. Naast zijn werk als leerkracht, muziekleerkracht en cultuurcoördinator werkt Michel nu zelfstandig als trainer, adviseur en ontwikkelaar van vernieuwende onderwijsconcepten. Dankzij zijn ervaring, opleiding en zijn kritische en creatieve houding zijn de trainingen van Michel heel concreet, terwijl hij ook goed in staat is om wetenschappelijke kennis helder uit te leggen en naar de praktijk te vertalen.

In de loop der jaren heeft hij zich gespecialiseerd in onderwijskundige onderwerpen als differentiëren, autonome motivatie bevorderen, eigenaarschap stimuleren en het aanpassen van directie instructie op verschillende onderwijsconcepten. Daarnaast heeft hij zich bekwaamd in het progressiegericht coachen van onderwijsprofessionals.

Sinds maart 2020 is hij als trainer verbonden aan Het Schoolbureau.

Terug